Re: pgsql: Make detection of SSL_CTX_set_min_proto_version more portable

Поиск
Список
Период
Сортировка
От Thomas Munro
Тема Re: pgsql: Make detection of SSL_CTX_set_min_proto_version more portable
Дата
Список pgsql-committers
On Wed, Nov 21, 2018 at 11:02 AM Peter Eisentraut <peter_e@gmx.net> wrote:

> Make detection of SSL_CTX_set_min_proto_version more portable
>
> As already explained in configure.in, using the OpenSSL version number
> to detect presence of functions doesn't work, because LibreSSL reports
> incompatible version numbers.  Fortunately, the functions we need here
> are actually macros, so we can just test for them directly.

curculio says:

libpq/be-secure-openssl.o: In function `be_tls_init':
/home/pgbf/buildroot/HEAD/pgsql.build/src/backend/libpq/be-secure-openssl.c:197:
undefined reference to `SSL_CTX_set_max_proto_version'
/home/pgbf/buildroot/HEAD/pgsql.build/src/backend/libpq/be-secure-openssl.c:193:
undefined reference to `SSL_CTX_set_min_proto_version'

--
Thomas Munro
http://www.enterprisedb.com

В списке pgsql-committers по дате отправления:

От: Peter Eisentraut
Сообщение: pgsql: Make detection of SSL_CTX_set_min_proto_version more portable
От: Michael Paquier
Сообщение: pgsql: Improve description of buffer used to store records in WALreade